-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:38942 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

اگر رجعت براي آن است كه امامان و صالحان، به پاداش زحماتشان برسند; پس بهشت براي چيست؟

1. در توجيه هدف از رجعت، پيش از رستاخيز عمومي انسانها، چنين گفته شده است: با توجه به آن چه از روايات اسلامي استفاده ميشود، اين موضوع، جنبة عمومي نداشته، بلكه به دو گروه خاص مربوط ميشود; يكي مؤمنان داراي عمل صالح كه در مرحلهاي عالي از ايمان قرار دارند، و ديگري كافران و سركشان ستمگري كه در مرحلة پستي از كفر وظلم قرار گرفتهاند; هم چنان كه در پاسخ به پرسش پيشين شما گفته شد، بازگشت دوبارة گروه اول به زندگي دنيا، براي تكميل حلقه تكامل آنهاست; گروه دوم نيز، براي مجازات دنيوي و تحمّل كيفر آن، بار ديگر به اين دنيا باز ميگردند.(تفسير نمونه، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 15، ص 559، دارالكتب الاسلامية.)

2. بازگشت مزبور به دنيا، نيز در زمان حضرت مهديغ روي ميدهد. گروه اوّل، در كمال عزّت و افتخار، حكومت حق و عدالت اين امام معصومرا خواهند ديد، و گروه دوم نيز با خواري، در حالي كه با كيفر الهي رو به رو شدهاند، موجب تشفّي و فروكش كردن خشم كساني ميشوند كه مورد ظلم و ستم آنان قرار گرفتهاند.(اوايل المقالات، شيخ مفيد;، ص 89.)

3. از آن جا كه اين پاداش و كيفر براي دو گروه ياد شده، غير از پاداش و كيفر قيامت بوده و به دلايل كوتاهي كه بد آنها اشاره شد، حكمت الهي، وقوع آن را ايجاب ميكند; از اين رو، چنين رُخدادي، با موضوع بهشت و دوزخ و پاداش و كيفر نهايي آنها، هيچ گونه منافاتي نخواهد داشت.

همان گونه كه هم اينك، عالم برزخ و عالم ماده و دنيا، هر دو پا برجا بوده وجود يكي با ديگري سازگار است; البته اين نكته از آيات و روايات فهمپذير است، كه پيش از قيامت، نسل بشر از بين ميرود.(همان، ص 108.) اين موضوع نيز با زنده شدن برخي مردگان پيش از قيامت، منافاتي ندارد.

4. با توجه به مفهوم رجعت; يعني بازگشت برخي مردگان به دنيا، اين مطلب فهميده ميشود كه روز رجعت، مرتبهاي از مراتب قيامت و پايينتر از رتبه آن است; چرا كه در اين روز، هر چند به صورت ناقص، امكان شر و فساد وجود دارد. مفهوم رواياتي از ائمه: هم كه ميفرمايند ايام اللّه ثلاثه، يوم الظهور، يوم الكرّه و يوم القيامة; روزهاي خداوند، سه روز است: روز ظهور حضرت مهديغ، روز رجعت و روز قيامت، همين معناست.(همان، ص 109.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.